fredag 28 november 2008

Somliga glömmer fort


Läser att Andreas Alm ska bli asstränare i AIK. Är någon förvånad? Det var Alm som Hammarby en gång för länge sedan upptäckte och tog fram i rampljuset. Sedan blev han proffs i Kongsvinger och när han sedan skulle flytta hem så väntade sig alla att han skulle återvända till söder. Men icke, lilla Andreas hade glömt vilka som fött och klätt honom i många år och sade "Jag har inget att tacka Hammarby för" och så gick han till AIK för där var plånboken större. Jag ids inte ens att lägga in en bild på honom, det får bli en sophink i stället.

1 kommentar:

Roisin Dubh sa...

Det roligaste med Alm var att han valde aik (jag förmår mig inte att skriva skiten med stora bokstäver) för att han som han uttryckte det "ville vinna titlar och det gör jag inte med Hammarby".

Året var 2001...