torsdag 27 november 2008

En tripp till Kungälv

I går var jag i Kungälv (se bilden). Jag satt sammanlagt tolv timmar i en djävla buss med ett gäng Hammarbyspelare som inte hade någon lust att spela bandy. Noll tändning och jag undrade vad jag gjorde där. Innan matchen var jag på något som hette Tre Kockar och som var samlingspub för Kungälvfansen "Skarpa gubbar". Det var storsamling och jag kunde räkna till hela elva personer på puben. Det roliga med denna dag var att jag träffade en barndomskompis som jag inte sett på tjugofem år. Han var sig lik även om han var klart tjockare än jag minns honom. Det blev en hel del surr om det förflutna och tyvärr kunde jag inte bjuda honom på någon större bandyunderhållning. Kungälva arena, Skarpe Nord, var den tråkigaste jag varit på i Sverige. Gammal och sliten och förlagd under E6:an med dundrande lastbilar ovanför. I dag är det dock fler som känner sig gamla och slitna än Skarpe Nord.

Inga kommentarer: