söndag 14 september 2008

Godnatt Hammarby!

Nu är det tyvärr godnatt för Hammarby. Som jag förut har skrivit så försvann chansen till Europa när Paulinho och Petter slumpades bort. Den upplaga vi ställde på benen i går är nog den svagaste på mycket länge. Poppen gör inte några avgörande räddningar, David J är en skugga av sitt forna jag, Emil kommer att bli bra men blandar för mycket och mittbackarna saknar den riktiga tryggheten. På mitten ser Söderström....gammal ut, Haris och Erkan håller HTFF-klass och Lolo har gått tillbaka ett steg. Framåt har Freddy och Guterstam väldigt tunga ben och värvningen av Pulse måste gjorts under drogrus. Den enda som egentligen får godkänt är Charlie och i viss mån mittbackarna men det räcker inte. Jag är tveksam till att det blir så många fler vinster men det vore väl kul att i all fall bli bäst i stan. Nu ska jag sluta lägga ner min energi på fotbollen, nu är det kung bandy som gäller.

Inga kommentarer: