söndag 12 oktober 2008

Dra åt helvete SJ!

När jag i går tog tåget hem från Västerås så blev inte resan precis vad jag tänkt mig. Jag köpte en tidning, en dricka och lite frukt på pressbyrån och så fram mot en skön resa. I stället blev det en mardröm. Tåget var totalt överfullt vilket innebar att det satt och stod folk på varenda tänkbar yta. Jag fick givetvis stå och var dessutom febrig vilket inte hjälpte upp situationen. Det som ändå var värre var alla pensionärer och barnfamiljer som delade mitt öde. Jag hade betalt 120 kr för biljetten och exakt samma situation har drabbat mig förut på en resa till Vingåker. SJ fyller tågen för att göra mesta möjliga vinst och folk lider. Jag skulle vilja se styrelseordförande Adehlsson och alla överbetalda SJ-chefer få ståplats på tåget, men då är det väl direktionskupéer som gäller. Dra åt helvete SJ!

Inga kommentarer: